Jdi na obsah Jdi na menu
 


.S Dominikou jsem cvičila Vojtovu metodu od malinka,ale spíš od roku pomalu malá byla do roka co chvíle v nemocnicích.Jinak jsem cvičila s malou 3krát až 4krát denně.Musím se přiznat že někdy když to nešlo tak jsem cvičila s malou jen jednou a nebo vůbec jen jsem jí třeba protáhla tělíčko záleželo jak kdy jsme byla vytížená třeba že jsme jezdily po doktorech až do Brna a to zabralo pul dne a pak malá Byla pokaždé unavená že u cvičení nereagovala vůbec..No  a pak začal bobatha protože jak malá rostla a měla sílu tak jsem jí už neudržela a musela jsem začít cvičit tedy bobathu a musím říct že malá spolupracuje a směje se uteho a snaží se pomáhat,což u Vojtovky nemůžu říct to řvala jako tygr a rvala si vlasy a bojovala se mnou.....asi vojtova metoda je bolestivá,ale pomáhá vážně hodně...bobatha je cviky hrou asi tak to beru já.cvičení na míči,protahování atd..Obrazek

                                        BOBATHA

Základem Bobath konceptu je neurovývojová terapie manželů Berty a Karla Bobathových, kteří koncept vytvořili a zároveň založili Bobath centrum v Londýně, kde se ročně léčí stovky pacientů z celého světa především s dětskou mozkovou obrnou, ale i s ostatními neurologickými problémy. Navštěvují ho i dospělí pacienti, nejčastěji po cévních mozkových příhodách. Bobath centrum rovněž organizuje vzdělávací kursy pro odborníky.

Bobathovi pohlížejí na dětskou mozkovou obrnu jako na neprogresivní onemocnění, které vzniklo na základě poškození nezralého dětského mozku. Tento poškozený mozek se nadále vyvíjí a nese s sebou četnou řadu příznaků. Je to především porušený vývoj dítěte v jednom nebo více vývojových aspektech a také porušený tonus a porucha koordinace pohybu.

Dle kvality posturálního tonu vytvořili Bobathovi klasifikaci dětské mozkové obrny, která má sloužit především ke snadnější komunikaci mezi terapeuty a k určité orientaci ve výběru vhodných léčebných technik.

Terapeut, vycházející z Bobath konceptu, na základě podrobného vyšetření, během kterého se zaměřuje na to, co dítě dovede bez dopomoci, s dopomocí, co nedovede a dle kvality tonu a pohybu stanovuje svůj léčebný plán a cíl. Tohoto cíle dosahuje za použití terapeutických nástrojů, které aplikuje velice cíleně a při tom vždy vnímá reakce pacienta na tyto techniky. Dle těchto reakcí aktuálně mění a přizpůsobuje svou terapii. Mluvíme o tom, že terapeut provádí handling za použití jeho jednotlivých technik. Tyto techniky jsou zaměřeny především k tomu, aby příznivě ovlivnily patologický tonus pacienta, usnadnily dítěti provést pohyb co nejsprávněji a nejsnadněji. Terapeut neučí dítě pohybům, ale dělá vše pro to, aby pacient mohl pohyb sám co nejsprávněji provést. Veškerá terapie je prováděna v rámci funkční situace. Snahou terapeuta je umožnit dítěti získat novou sensomotorickou zkušenost a tím příznivě posunout jeho vývoj vpřed. Terapeut často používá četné pomůcky k dosažení zamýšleného cíle (míče, válce, lavičky, labilní plochy atd.)

Základním znakem Bobath konceptu je práce v týmu. Ve středu týmu vždy stojí dítě a jeho rodina. Všichni ostatní terapeuti (logoped, fyzioterapeut, ergoterapeut) musí na problémy dítěte pohlížet stejnýma očima a musí umět použít vhodné léčebné techniky.Obrazekna fotce Domča na míči.........

čerpáno ze stránek.

 http://www.mnof.cz/drs/index.php

http://www.cadbt.cz/onas.htm

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

Portrét